قبر های پیش ساخته بتنی

 

 

متعاقب با رشد جمعیت و به تبع آن افزایش مرگ و میر در شهرها، در شرایط عادی یا شرایط غیر طبیعی بخصوص در مواقع بحرانی از قبیل سیل، زلزله و ... که این آمار رشد قابل توجهی نشان می دهد، نیاز به راهکار هایی به منظور استفاده حداکثری از زمین های محدود و موجود قابل استفاده جهت تدفین عادی یا اضطراری متوفیان سوانح احساس می شود که احداث قبرهای مستحکم و برخوردار از الزامات بهداشتی با طبقات متعدد می تواند به عنوان گزینه مطلوبی جهت حل این بحران - بحران دفن - وارد عمل شود.

 

 

 

منشا ساخت و اجرای قبرهای 4 طبقه توسط شرکت دوکال

 

 

با توجه به احداث اکثر بناها و سازه های مختلف به صورت پیش ساخته در کل دنیا به دلیل دارا بودن صرفه اقتصادی و زمانی در کنار سایر مزیت های این سیستم نسبت به روش سنتی، شرکت خانه سازی دوکال با بیش از 40 سال تجربه موفق در زمینه طراحی، تولید و اجرای قطعات پیش ساخته بتنی، بر آن شد با توجه به افزایش رشد جمعیت امکان تولید و احداث قبرهای پیش ساخته را فراهم آورد.

 

 

از جمله ویژگی های شاخص این طرح، در کنار سریع الاحداث بودن، احداث و ایجاد قبرهایی در عمق و طبقات مختلف متناسب با نیاز از طریق جایگزینی قطعات پیش ساخته به جای اجرا با سبک و روش سنتی توسط آجر و بلوک های سیمانی است.

 

 

 

از دیگر ویژگی های بارز این طرح علاوه بر کیفیت و استحکام می توان به استفاده بهینه از زمین جهت ایجاد قبرها در مقایسه با روش سنتی اشاره کرد. در این روش با در نظر گرفتن تمامی نکات و محاسبات فنی دقیق و آزمایشگاهی، اندازه قطعات کاربردی و در نتیجه متراژ سرانه زمین به حداقل و کیفیت قطعات و به تبع آن ملاحظات بهداشتی و زیست محیطی در دراز مدت به حداکثر رسیده است.

 

 

 این طرح امکان تولید قبرهایی با تعداد انبوه و سرعت بالا حدود یک چهارم زمان ساخت قبرهای سنتی - را فراهم می آورد به طوری که اگر قطعات پیش ساخته مورد نیاز، در پای کار باشد طی یک هفته تعداد 2000 قبر آماده نصب و بهره برداری خواهد بود در حالی که در شیوه سنتی تولید و نصب این تعداد در این مدت زمانی از محالات بوده و نیازمند ماه ها فعالیت در محل جهت اجرا خواهد بود.

 

 

 

مشخصه دیگری که سبب تمایز روش پیش ساخته از روش سنتی می شود، موضوع رعایت اصول بهداشتی در کلانشهرها و امنیت بهداشت زیست محیطی خواهد بود که به آن اشاره شد. در کنار مزایای بالا می توان به امکان افزایش تعداد طبقات این قبور نیز اشاره نمود انعطاف پذیری در افزایش تعداد طبقات -.

 

 

شرکت خانه سازی دوکال توانسته به لطف و یاری خداوند متعال، تولید و احداث قطعات را در داخل و خارج کشور به ثمر رسانده و قدم بزرگی در این راه بردارد. چنانچه در بهشت زهرای تهران با نصب قبرهای پیش ساخته 4 طبقه، موفق به نصب تعداد بالایی از این قبرها در کمترین زمان ممکن شده است. نمونه این قطعات در نمایشگاه بوستان ولایت تهران موجود بوده و مورد استقبال اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز نهادهای عمومی و ارگان های دولتی قرار گرفته است. امید است با گسترش و اجرای این طرح در تمامی آرامگاه های کشور بتوانیم قدم بزرگ و کمک شایانی در خدمت این مرز و بوم برداریم.

 

 

 

 

 

خلاصه مزایای متعدد استفاده قبور چند طبقه به جای قبرهای سنتی:

 

 

به طور خلاصه  مزایای متعدد استفاده از این قطعات:

 

 

-          سرعت احداث بالا (یک چهارم سرعت روش های سنتی)

 

 

-          امکان احداث قبرهای در عمق و طبقات مختلف

 

 

-          استفاده بهینه از زمین

 

 

-          به حداقل رساندن اندازه قطعات کاربردی

 

 

-          حفظ مسائل بهداشتی و  زیست محیطی

-         امکان افزایش تعداد طبقات

 

 

-          امکان استفاده مجدد از قطعات

 

 

-          ویژگی های عمومی قطعات پیش ساخته بتنی از جمله نحوه اتصال نر و ماده عناصر سازه ای که موجب پایداری آن ها در لرزش ها افقی می شود.

 

 

-          مهمتر از همه کمک به حفظ سرمایه ملی               

 

                 

شرکت خانه سازی دوکال (فراورده های بتنی) با بیش از 4 دهه تجربه موفق در حیطه مشاوره، طراحی، محاسبه و اجرای قطعات پیش ساخته بتنی، از توانایی بالای تولید طیف گسترده ای از قطعات بتنی پیش ساخته مقاوم متناسب با نیازهای پروژه های متعدد برخوردار است.

 

 

افتخارات کسب شده و تعدد پروژه های عظیم موفق اجرا شده توسط این مجموعه طی سال های متمادی از جمله تولید انبوه زاغه مهمات در ظرفیت های مختلف، دیده بانیهای بازرسی با دربهای بتنی، شیلترهای موشکی ضد بمب و موشک مشهور در دوران جنگ، کارهای عمرانی ساخت و ساز در پروژه های ساختمانی با عناوین مشاور، پیمان مدیریتی و پیمانکار، اجرای کانال های زهکشی شرکت آب و خاک، قطعات پل های دفن شده در زیر زمین تا 27 متر زیر خاک، مسیر قطار سراسری، دیده بانیهای میدان سلاح های سنگین، دیوارکشی های متعدد، اجرای قبرهای پیش ساخته 4 طبقه در مجموعه بهشت زهرای تهران به عنوان گوشه ای از پروژه های متعدد شرکت بیانگر توانایی های بالای این مجموعه در تامین نیازهای مشتریان است

 

 

اطلاعات بیشتر در وبسایت شرکت به آدرس

 

 

www.dokalbeton.ir

 

 

شماره تلفن هماهنگی - لطفا محل دیدن آگهی، نام خود یا شرکت خود را به همراه اطلاعات و محصول درخواستی به شماره زیر ارسال نمایید

 

 

دوکال بتن

09120448132

 

 

 

سپاس